Liceum Akademickie im. Macieja Płażyńskiego w Pucku

Erasmus +

MOBILNOŚĆ UCZNIÓW NA GRAN CANARIĘ

Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Relacja z wyjazdu :

Nasi uczniowie znów wyruszyli w podróż! ✈️🗺️W ramach programu Erasmus+ realizują projekt „Młodzież świadoma swojego dziedzictwa – bogactwo i różnorodność dziedzictwa europejskiego, narodowego i regionalnego”. Osoby uczące się j.kaszubskiego udały się na Gran Canarię!Podróż była długa, ale widoki i piękno wyspy wynagrodziły kilkugodzinny trud. Po przyjeździe uczniowie poszli na wspólną kolację do lokalnej restauracji. A już od poniedziałku zaczynają zajęcia w szkole partnerskiej IES Simón Pèrez i ruszą na zwiedzanie stolicy wyspy – Las Palmas! 🌞🌴🇪🇺

W poniedziałek uczniowie biorący udział w mobilności na Gran Canarię rozpoczęli działania projektowe. Poznali uczniów i nauczycieli z naszej szkoły partnerskiej, która będzie ich gościć przez cały tydzień. Opowiedzieli im o szkole i poznali realia edukacji w Hiszpanii. Następnie hiszpańscy uczniowie wcielili się w rolę przewodników i oprowadzili po Las Palmas, czyli stolicy wyspy. Najpierw poszli do lokalnego marketu owoców, a następnie do muzeum – domu Krzysztofa Kolumba – Casa de Colón. Później zwiedzili La Catedral Metropolitana de Santa Ana de Canarias, gdzie podziwiali romańską architekturę tego kościoła oraz mogli zobaczyć panoramę Las Palmas z wieży widokowej.Gorący i pełen dzień wrażeń uczniowie zakończyli w dzielnicy Las Canteras, to był czas na relaks na tamtejszej plaży z czarnym wulkanicznym piaskiem i na kąpiel w oceanie.

Drugi dzień pobytu w Las Palmas uczniowie rozpoczęli od zwiedzania szkoły partnerskiej i wspolnych zajęć z rówieśnikami. Uczniowie z hiszpańskiej szkoły oprowadzili po niej i opowiedzieli programie zajęć, o klasach, nauczycielach i projektach, które realizują (m.in. byli w naszych szkołach w Pucku). Goszcząc na lekcji muzyki mieli nawet okazję posłuchać gry jednego z uczniów. Następnie nasi uczniowie przedstawili prezentację o dziedzictwie kulturowym naszego kraju i regionu: na temat Polski, sławnych Polaków i regionu Kaszub. Po zajęciach w szkole grupa pojechała na plantację bananów Hacienda La Rekompensa, gdzie mieli zorganizowane zwiedzanie z przewodnikiem zarówno plantacji jak i muzeum. To miejsce zrobiło niesamowite wrażenie!🍌🍌🍌

Dzień trzeci erasmusowa grupa zaczęła od warsztatów kulinarnych w szkole. Chyba nikt nie wątpi, że kuchnię, zwłaszcza w jej odmianach narodowych i regionalnych, należy traktować jako dziedzictwo kulturowe danego miejsca. Nasi uczniowie z hiszpańskimi rówieśnikami przyrządzili typowe kanaryjskie przysmaki – Papas arrugadad con mojo i pella de gofio. Mieli też okazję posmakować tutejszych słodyczy. Następnie opowiedzieli o kuchni polskiej i kaszubskiej oraz zaprezentowali nasze narodowe i typowe dla regionu Kaszub dania i przysmaki. Poczęstowali także hiszpańską młodzież typowymi polskimi słodyczami. Ciekawym aspektem zajęć było wspólne gotowanie z uczniami z oddziałów specjalnych, które są integralna częścią naszej szkoły partnerskiej.Następnym tematem była flora i fauna morska i regionów nadmorskich, bo ten temat jest bliski obu społecznościom szkolnym. Mozna było porównać ten aspekt dla naszego i wyspiarskiego regionu. Kolejnym przystankiem tego dnia był Poema del Mar Aquarium – oceanarium z milionem gatunków morskich stworzeń. Później uczniowie spacerowali po północnym wybrzeżu, gdzie delektowali się pięknymi widokami i smacznym lokalnym jedzeniem. Część grupy wyruszyła też na dłuższą pieszą wycieczkę na pobliski szczyt – La Isleta.

W czwartek nasi uczniowie realizujący projekt Erasmus+ wraz ze swoimi hiszpańskimi kolegami wyruszyli na pieszą wycieczkę na krater wulkaniczny Pico de Bandama🌋 Mogli tam zrealizować kolejny temat, tym razem dotyczący dotyczący dziedzictwa naturalnego – przyrodniczego kraju i regionu.Trasa momentami ciężka odwdzięczała się pięknymi widokami wokół. Następnie udali się do ogrodu botanicznego – Jardín Botánico Canario „Viera y Clavijo”, gdzie mogli podziwiać najróżniejsze gatunki roślin. Popołudnie grupa spędziła spacerując promenadą przy plaży, jedząc specjały kuchni hiszpańskiej🥘🍤🍦🍮 i kupując pamiątki.

Ostatniego dnia pobytu na Gran Canarii uczniowie mieli ciekawy temat związany z wydmami oraz latarniami morskimi. Po zajęciach w szkole pojechali na południe wyspy, do miasteczka Maspalomas, gdzie zobaczyli wydmy – Dunas de Maspalomas oraz starą, zabytkową latarnię morską – Faro de Maspalomas. Na zakończenie pracowitego dnia i tygodnia uczestnicy projektu spędzili popołudnie w aquaparku – Aqualand Maspalomas. Każdy tam znalazł coś dla siebie – jedni się opalali, a drudzy korzystali z wodnych atrakcji. Uczniowie mieli szansę zjeść obiad w miejscowej nadmorskiej restauracji kosztując lokalnych dań, np. krewetek. Najważniejszym, trochę smutnym (że to już koniec), ale bardzo satysfakcjonującym elementem dnia było otrzymanie certyfikatów realizacji projektu Erasmus+ od szkoły goszczącej.


Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

WSPÓŁPRACA Z BELGIĄ

W maju gościliśmy w naszych szkołach Liceum Akademickie im. Macieja Płażyńskiego w Pucku i Technikum Informatyczne im. Macieja Płażyńskiego w Pucku dwie nauczycielki z Belgii 🇧🇪, Anja i Greet, które odwiedziły nas w ramach swojego projektu. Anja jest nauczycielką chemii, a Greet uczy języka angielskiego. Ich szkoła także jest placówką akredytowaną w programie Eramsus+ i realizują projekty podobne do naszych, dlatego też nasze szkoły nawiązały współpracę🇧🇪🤝🏻🇵🇱🇪🇺Nasi uczniowie mieli szansę zapoznać się z systemem nauczania w Belgii i dowiedzieć się więcej na temat programu naukowego 'Mitigating microplastic in the ocean’🧃🧋🌊🐠, w którym bierze udział Campus MAX. Uczniowie opowiedzieli o naszej szkole i projektach, o Polsce oraz pokazali gościom Gdańsk i przepiękny skansen we Wdzydzch Kiszewskich. Nie zabrakło też wspólnych zabaw i gier.Jako kontynuację swojego projektu szkoła belgijska planuje zorganizować przyjazd grupy uczniów w przyszłym roku szkolnym. Czekamy zatem na odwiedziny i wspólne działania🤝🏻🌍


Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

W zeszłym tygodniu w ramach uczestnictwa w programie Erasmus+, gościliśmy w naszej szkole grupę uczniów z nauczycielami z Portugalii. Pierwszego dnia, wraz z uczniami naszej szkoły odbyli wycieczkę po Gdańsku i Sopocie zaprojektowaną przez naszych licealistów i poznali najważniejsze miejsca w mieście.Kolejnego dnia mieli okazję zobaczyć „serce Kaszub” – byli we Wdzydzach Kiszewskich, gdzie nasi goście zaznajomili się z historią i kulturą regionu. Oczywiście, nie zabrakło również lekcji w naszej szkole. Uczniowie przygotowali zajęcia związane z naszym krajem i Kaszubami. Goście spróbowali Polskiej kuchni i zwiedzili malownicze Władysławowo, o którym opowiedzieli uczniowie technikum.Program Erasmus+ daje naszym uczniom możliwość poznawania ludzi z różnych zakątków świata, szkolenie języka i dzielenie się doświadczeniami z innymi. Mamy nadzieję że współpraca z nową szkołą partnerską, tym razem w Portugalii będzie się rozwijać i będziemy nogi odwiedzić naszych przyjaciół w ich szkole.

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.


Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

MOBILNOŚĆ NAUCZYCIELI W RAMACH PROJEKTU „NAUCZYCIELE ZNAJĄ JĘZYKI – PODNOSZENIE POZIOMU ZNAJOMOŚCI JĘZYKA ANGIELSKIEGO I ROZWIJANIE KOMPETENCJI JĘZYKOWYCH”

🌍 Mamy świetną wiadomość!  Rozpoczęliśmy mobilność dla nauczycieli w ramach realizacji projektu „Nauczyciele znają języki – podnoszenie poziomu znajomości języka angielskiego i rozwijanie kompetencji językowych”, który jest jednym z celów Akredytacji Programu Erasmus+ naszej szkoły. 📚🇲🇹 Już następnych tygodniach oraz w okresie wakacji kolejni nauczyciele będą realizowali kursy języka angielskiego w szkole Maltalingua.🇬🇧🗣️


Pobyt na Malcie będzie okazją do nauki języka i eksploracji kultury w międzynarodowym środowisku.
Pani Gosia i Pani Marta rozpoczęły od zwiedzenia Valetty – stolicy Malty określanej również jako muzeum pod gołym niebem. Pięknie zdobione fasady budynków i ozdobne balkony nie pozwalają oderwać od nich oczu. Panoramiczna sceneria zapierała dech w piersiach!


Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

🌍 Kolejne dwie osoby z kadry pedagogicznej naszego liceum odbyły dwutygodniowy kurs języka angielskiego w szkole językowej na Malcie w ramach realizacji projektu „Nauczyciele znają języki – podnoszenie poziomu znajomości języka angielskiego i rozwijanie kompetencji językowych”, który jest jednym z celów Akredytacji Programu Erasmus+ naszej szkoły 🇲🇹🇬🇧🗣️📚🇪🇺 Pani Ewa i Pani Agnieszka realizowały program dopasowanego do ich poziomu i potrzeb kursu językowego oraz miały okazję zwiedzić piękną wyspę i spędzić czas w międzynarodowym towarzystwie innych nauczycieli.Udział w kursach językowych w akredytowanych przez program Erasmus+ szkołach jest okazją nie tylko do doskonalenia swoich kompetencji językowych, ale także rozwoju swojego warsztatu metodycznego, wprowadzania innowacji, wymiany międzykulturowej i poszerzania swoich horyzontów.

🇪🇺Współfinansowane przez Unię Europejską.


Rekrutacja na mobilność na Wyspy Kanaryjskie została zakończona poniżej znajduje się lista osób zakwalifikowanych oraz rezerwowych.


Zapraszamy do przeczytania artykułu w Dzienniku Puckim o naszych mobilnościach Erasmus +

Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.


NAUCZYCIELE Z HISZPANII, TURCJI I CHORWACJI W NASZEJ SZKOLE

Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

W tym tygodniu gościliśmy nauczycieli z naszych szkół partnerskich z Hiszpanii, Turcji i Chorwacji. Przyjechali do nas w ramach projektu Erasmus+ „I learn better with different learning methods”. Naszym alternatywnym sposobem uczenia było „Project Based Learning Methods”. Uczniowie przygotowali różne projekty pod pilnym okiem nauczycieli.

Pierwszego dnia mobilności przywitaliśmy gości w naszej szkole, oprowadziliśmy po Liceum Akademickim i Technikum Informatycznym. W trakcie poczęstunku, uczniowie przedstawili im projekt i opowiedzieli o naszej szkole, goście wzięli również udział w quizie z wiedzy o Polsce.

Podczas drugiego dnia pojechaliśmy do Helu, według wcześniej przygotowanej przez naszych uczniów wycieczki. Mimo wietrznej pogody, uśmiechy nie schodziły z naszych twarzy, a wyprawę zakończyliśmy przepysznym obiadem w restauracji Kutter.

Trzeci dzień upłynął nam intensywnie pod znakiem projektów. Uczniowie stworzyli prezentację o naszym kraju, a informacje, które w niej podali posłużyły za odpowiedzi w przygotowanej przez nich grze z wiedzy o Polsce. Następna grupa zajęła się przedstawieniem naszego regionu – Kaszub, przygotowali też przepyszną drożdżówkę. Po poczęstunku udaliśmy się na przygotowany przez uczniów spacer po Pucku i na najsłynniejsze polskie danie – pierogi. Goście byli zachwyceni.

Czwartego dnia pojechaliśmy na wycieczkę „Dumni z pochodzenia”, chcąc pokazać nauczycielom ze szkół partnerskich nasz region. Odwiedziliśmy Władysławowo, Rozewie i Jastrzębią Górę. Wieczorem, czekał nas obiad w Nordowym Molu i wręczenie certyfikatów.

Ostatniego dnia udaliśmy się na wycieczkę do Sopotu i Gdańska. Pogoda dopisała.

Bardzo dziękujemy naszym gościom i mamy nadzieję, że znów się zobaczymy!

Podziękowania należą się także wszystkim zaangażowanym w mobilność.


Wyniki konkursu „Przewodnik po Gdańsku”!

Na samym początku chcemy bardzo podziękować za tak liczny odzew i pochwalić Wasze przewodniki!
Konkurs wygrywa Zofia Mydłowska z klasy 2 LAB.
Prace wyróżnione: Rozalia Necel i Nina Tartanus z klasy 3 LAB
Marcelina Zmyślony, klasa 2LAH
Anna Konkel i Olimpia Oberzig z klasy 1LA

Poniżej prezentujemy wszystkie prace konkursowe:


Gratulujemy!


KONKURS „PRZEWODNIK PO GDAŃSKU”

Stwórz elektroniczny przewodnik po Gdańsku w języku angielskim! 

Niedługo będziemy gościć nauczycieli z naszych szkół partnerskich w Hiszpanii, Chorwacji i Turcji i chcemy ugościć ich jak najlepiej umiemy. Dlatego też, aby trochę pomóc im odnaleźć się w naszym regionie pragniemy ogłosić konkurs o tytule „Przewodnik po Gdańsku”.
Do wygrania jest walizka oraz „złoty bilet”, który upoważnia wygraną osobę do wzięcia udziału w wybranej przez niego mobilności Erasmus+ i gwarancji dostania się.
Regulamin znajduje się w załączniku i w sekretariacie szkoły.

W razie pytań, proszę zgłaszać się do Pani Pauliny (do pokoju nauczycielskiego)


Rekrutacja na mobilność na Wyspy Kanaryjskie

Ogłaszamy rekrutację na wyjazd projektowy na Wyspy Kanaryjskie w ramach programu Erasmus+ o tytule „Młodzież świadoma swojego dziedzictwa – bogactwo i różnorodność dziedzictwa europejskiego, narodowego i regionalnego”

Wraz z uczniami udamy się do naszej szkoły partnerskiej w Las Palmas na Gran Canarii.
W poniższych źródłach znajdują się: wniosek rekrutacyjny oraz regulamin.


Termin składania wniosków: do 19 stycznia 2024r.

Czekamy na Wasze zgłoszenia !


MOBILNOŚĆ NAUCZYCIELI DO HISZPANII

(21 listopad 2023)

Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

W poniedziałek nauczyciele z Liceum rozpoczęli tygodniowe spotkanie projektowe z nauczycielami z naszych szkół partnerskich z Chorwacji, Turcji i Hiszpanii.

Jest to kolejne spotkanie w ramach projektu Akcji 2, Partnerstwa na małą skalę.

Tym razem tematem mobilności jest wykorzystanie nowych technologii w edukacji. Mamy okazje wymienić się doświadczeniami i pomysłami oraz poznać najnowsze trendy w różnych krajach europejskich.

Spotkanie odbywa się w szkole naszego hiszpańskiego partnera w L’Eliana w pobliżu Walencji.

MOBILNOŚĆ DO WALENCJI

Relacja z wyjazdu do Walencji

Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Nasz wyjazd do Walencji z programu Erasmus+ o tytule „Ekoszkoła na miarę potrzeb współczesnego świata – młodzi działają dla środowiska” upłynął nam pod znakiem środowiska. Po przyjeździe przywitała nas dyrektor naszej szkoły partnerskiej, pani Mariela Martinez, która opowiedziała nam o swoim pobycie w Polsce. Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc związanych ze środowiskiem, takich jak Biopark w Walencji, gdzie widzieliśmy wiele egzotycznych gatunków zwierząt, przede wszystkim z Afryki czy wizyta w Oceanografico, dzięki pobytowi poszerzyliśmy naszą wiedzę na temat żywych zasobów wód morskich i oceanicznych całego świata. Niewątpliwie interesującą częścią był seans w kinie 4D dotyczący życia żółwi oraz pokaz delfinów. Mogliśmy porównać to doświadczenie z podobnymi miejscami w naszym regionie: Akwarium Gdyńskim i helskim Fokarium.

W pamięci zostanie nam na długo wycieczka poza granice Walencji, do la Vall d’Uixó, gdzie zwiedzaliśmy wnętrze lokalnych jaskiń i wysłuchaliśmy koncertu w jednej z nich. Dzięki projektowi, mogliśmy wymienić się naszą wiedzą o środowisku oraz poznać ekologiczne rozwiązania w naszych szkołach. Oczywiście, nie zabrakło podszkolenia naszych języków – angielskiego i hiszpańskiego oraz dobrej zabawy. Wyjazdy w programie Erasmus+ poszerzają nasze horyzonty i otwierają oczy na różne istotne rzeczy. Walencja kojarzyć nam się będzie ze słońcem, ciekawymi zabytkami i serdecznymi ludźmi, którzy mają na sercu dobro naszej planety – Ziemi.


Rekrutacja na mobilność do Walencji została zakończona, poniżej znajduje się lista osób zakwalifikowanych i rezerwowych.


REKRUTACJA NA MOBILNOŚĆ DO WALENCJI

Ogłaszamy rekrutację na wyjazd projektowy do Hiszpanii w ramach programu Erasmus+ o tytule „Ekoszkoła na miarę potrzeb współczesnego świata – młodzi działają dla środowiska”.

Wraz z uczniami udamy się do naszej szkoły partnerskiej w Walencji, aby poznać tajniki ekologii.


W poniższych źródłach znajdują się: wniosek rekrutacyjny oraz regulamin.


Termin składania wniosków do 15 października 2023 r.

Zapraszamy do rekrutacji!



Goście z Gran Canarii

Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Przez cały tydzień gościliśmy dwie uczennice z hiszpańskiej szkoły – Ainarę i Claudię oraz ich nauczycieli – Marisę i Miguela. Przylecieli do nas z Gran Canarii w ramach współpracy w programie Erasmus+. Wspólnie z naszymi uczniami realizowali cele projektu: poznawanie dziedzictwa europejskiego. Poznali naszą szkołę, miasto i region. Przedstawiliśmy im historię naszego kraju, kulturę, a także zwyczaje i kuchnię polską. Wspólnie spędzony czas wzbogacił nas wszystkich, był też okazją do podszkolenia języka angielskiego oraz hiszpańskiego. Wspomnienia wizyty pozostaną na długo, a my już nie możemy się doczekać podróży do ich szkoły.

Specjalne podziękowania należą się dla Rozalii, Izy i Mai oraz ich rodzin, za to, że tak cudownie ugościli hiszpańskie uczennice. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym uczniom i nauczycielom, dzięki którym był to naprawdę niesamowity tydzień!



Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Piszą o nas w gazecie!

Zachęcamy do przeczytania artykułu o naszych wymianach w ramach programu Erasmus+!

https://dziennikbaltycki.pl/uczniowie-z-liceum-akademickiego-im-macieja-plazynskiego-w-pucku-w-programie-erasmus-uczenie-sie-nie-musi-byc-nudne/ar/c5-17566917

AKREDYTACJA DLA NASZEJ SZKOŁY !

Z wielką radością informujemy, że naszej szkole została przyznana akredytacja w sektorze Edukacja szkolna w ramach akcji 1 programu Erasmus+ w konkursie 2022 (KA120-SCH)!

Znaleźliśmy się w prestiżowym gronie szkół w Polsce, które w tym roku otrzymały ten „bilet wstępu do programu”, w sektorze edukacja szkolna. Akredytacja daje nam uproszczony dostęp do możliwości uzyskania dofinansowania na realizowanie mobilności uczniów i kadry, jest rodzajem członkostwa w programie w kolejnych latach.

Przyznanie akredytacji w programie Erasmus stanowi potwierdzenie, że wnioskodawca ustanowił plan realizacji wysokiej jakości działań w zakresie mobilności w ramach szerzej zakrojonych działań wpisujących się w rozwój swojej organizacji.
Oznacza to, że w najbliższym czasie będziemy realizować 10 projektów dla naszych uczniów i kadry nauczycielskiej.

Udział w projekcie umożliwia naszej szkole otwieranie się na świat i współpracę międzynarodową. Zatem rozpoczynamy naszą europejską przygodę!! Teraz jeszcze moc dokumentacji i dopięcia spraw formalnych i zaczynamy pakować walizki!

Ogromne podziękowania dla autorki wniosku – Pani Moniki Budzich!

MOBILNOŚĆ DO CHORWACJI

Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Relacja z wyjazdu do Chorwacji:

Drugim krajem, który odwiedziliśmy w ramach programu Erasmus+ była przepiękna Chorwacja. Tematem projektu „I learn better with different learning methods” było „Integrating Digital”. Nasi gospodarze z Koprovnicy przywitali nas bardzo ciepło. Podczas tego wyjazdu poznawaliśmy alternatywny sposób uczenia się poprzez różne technologie. Uczestniczyliśmy wspólnej lekcji fizyki z uczniami z Chorwacji, Turcji i Hiszpanii, braliśmy udział w warsztatach o microbitach, przedstawialiśmy swoje prezentacje o nauce i odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc m.in. Muzeum Techniki im. Nikoli Tesli. Nie zabrakło również zwiedzania. Byliśmy w Zagrzebiu, stolicy Chorwacji, gdzie podziwialiśmy architekturę miasta wśród kwitnących magnolii. Szlifowaliśmy również język angielski oraz kosztowaliśmy tutejszej kuchni. Chorwacja na długo pozostanie w naszej pamięci.

Poniżej publikujemy listę osób zakwalifikowanych na wyjazd do szkoły partnerskiej w Chorwacji:


REKRUTACJA NA MOBILNOŚĆ DO CHORWACJI

Ogłaszamy rekrutację na wyjazd projektowy do Chorwacji w ramach programu Erasmus+ o tytule „I Learn Better with Different Learning Methods”.

Temu wyjazdowi towarzyszy metoda nauczania „Integrating Digital”. Udamy się wraz z uczniami do naszej szkoły partnerskiej „Fran Galović” – Naslovnica w Kaprivnicy.

W poniższych źródłach znajdują się: wniosek rekrutacyjny oraz regulamin.

Termin składania wniosków: do 16 stycznia 2023 r.

Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału!

MOBILNOŚĆ DO TURCJI

Publikacja została sfinansowana ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Narodowej Agencji (NA). Unia Europejska ani NA nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

RELACJA Z WYJAZDU DO TURCJI:


Uczniowie i nauczyciele naszego liceum wyruszyli w daleką podróż do tureckiej Antiochii.

Tym samym zaczęliśmy realizować nasz pierwszy szkolny projekt w ramach programu Erasmus+ zatytułowany „I learn better with different learning methods”. 

Wyjazd projektowy do szkoły partnerskiej w Turcji dotyczył „MUSEUM AND ART EDUCATION”. 

Na miejscu ciepło przywitał nas pan dyrektor Hasan i inni nauczyciele ze szkoły goszczącej. Dowiedzieliśmy się o kulturze i życiu w Turcji. Odwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc, między innymi: Hatay Archeology Museum, znane przede wszystkim z bogatej kolekcji mozaik z epoki rzymskiej i bizantyjskiej czy Kościół Św. Piotra w Skale, znajdujący się na górze Starius, ta nietypowa świątynia jest jedną z najstarszych miejsc religii chrześcijańskiej. Szczególnie fascynująca była dla nas wizyta w Centrum Nauki i Sztuki, gdzie odbyły się wspólne warsztaty, dzięki którym mogliśmy jeszcze bardziej się poznać. Przy okazji poznawania historii, kultury, sztuki oraz jedzenia (które bardzo przypadło nam do gustu) kraju wielkich Osmanów, ćwiczyliśmy język angielski, który jest głównym językiem projektu! Nasz wyjazd zakończyliśmy kolacją, na której zostały wręczone certyfikaty, a po ich otrzymaniu, mogliśmy się cieszyć wspólnym posiłkiem i zabawą przy tureckiej muzyce i poezji. Turcję zapamiętamy jako kraj z niesamowitym klimatem, serdecznymi ludźmi i przepyszną kuchnią, a przyjaźnie, które tam zawiązaliśmy zostaną z nami na długo.


Poniżej przedstawiamy listę osób zakwalifikowanych wraz z listą osób rezerwowych na mobilność do Turcji.

REKRUTACJA NA MOBILNOŚĆ DO TURCJI !!!

Ogłaszamy rekrutację na wyjazd projektowy do Turcji w ramach programu Erasmus+ o tytule„I Learn Better with Different Learning Methods”.

Temu wyjazdowi towarzyszy metoda nauczania „Museum and Art Education”. Udamy się wraz z uczniami do naszej szkoły partnerskiej Antakya Ortaokulu w Gazi.

W poniższych źródłach znajdują się: wniosek rekrutacyjny oraz regulamin.

Termin składania wniosków do 5 grudnia 2022 r.

Zapraszamy do udziału !

PARTNERSTWA NA MAŁĄ SKALĘ

Z radością pragniemy poinformować, że otrzymaliśmy dofinansowanie na projekt w ramach programu Erasmus +, akcja 2 „Partnerstwa na małą skalę.” Jest to nasz pierwszy projekt realizowany w ramach programu Erasmus+.  Będziemy go tworzyć wspólnie z trzema szkołami partnerskimi:  Antakya Ortaokulu w Gazi, Gimnazija „Fran Galović” – Naslovnica w Kaprivnica, oraz Colegio Novaschool Rivas Luna Valencia.
Tytuł projektu to„I Learn Better with Different Learning Methods, a metodami nauczania, którymi będziemy się zajmować w czasie spotkań z partnerami są: Integrating Digital, Tools into the Course Environment, Museum and Art Education, oraz Project Based Learning Methods.
W najbliższych miesiącach czekają naz wyjazdy do szkół partnerskich oraz sami będziemy ich gościć w naszej szkole. Niesamowita, europejska przygoda jest tuż za rogiem, nie możemy się doczekać! Wkrótce rozpoczniemy rekrutacje wśród naszej społeczności szkolnej na pierwszą mobilność z projektu. Zachęcamy do wzięcia udziału!